Conflict Training voor teams

Conflicten zijn niet leuk, maken misschien bang, leiden ertoe dat men de kop in het zand steekt. Ervaring leert: proactief werken loont! Collega’s die de do’s en don’ts van het omgaan met conflictsituaties in ‘goede tijden’ oefenen, voelen zich minder gestresseerd als ze in een echte conflictsituatie terecht komen. Ze hebben meer vertrouwen in hun eigen vaardigheden en doen effectievere en efficiëntere dingen. Zin om ermee aan de slag te gaan?

Doelgroep:

Alle teams en medewerkers die dagelijks moeten samenwerken met ‘moeilijke’ collega`s, bazen, teams en klanten ….

Programma:

1.    Welke ervaringen met conflicten hebben jullie op dit moment?
2.    Hoe ontstaan conflicten? Hoe escaleren conflicten?
3.    Welke strategieën helpen bij het hanteren van conflicten?
4.    Hoe gedraag ‘ik’ me in conflictsituaties?
5.    Wat zijn de 10 meest frequente fouten?
6.    De 6 meest gebruikte conflictstrateëgien!
7.    Succesvolle wegen om conflicten op te lossen!

Stefanie is een bekwame dame om de rol als coach en trainer op zich te nemen. Ze heeft grondige kennis van zaken en kan deze op een correcte en professionele manier overbrengen.

De structuur van de opleiding zat sterk in elkaar. Te beginnen met theorie om dit later in de praktijk te oefenen. Er werd steeds teruggegrepen naar de basis/essentie van de opleiding, om van daaruit te werken naar de nodige technieken/vaardigheden.

De begeleiding van Stefanie heb ik zeer positief ervaren. Ze denkt mee naar hoe je iets anders/beter kunt doen zonder hierin te sturen, eerder om te stimuleren zelf te reflecteren.

Ik heb veel van haar geleerd en ben blij dat ik in haar als coach/trainer heb gehad.

Esther Janssen, CM Vlaanderen

EEN CONFLICT OP DE WERKVLOER? WAT NU?